Overzicht | Zoek | Terug |
Categorie: Psychologie |
|
|
“Ja, dat doe ik echt niet meneer! Dan sta ik harstikke voor schut!”
“Wow, supergaaf! Zal ik het voordoen voor de klas juf?”
“Ah nee, niet weer een wedstrijdje! Ik verlies toch altijd!”
“Doe ik het zo goed meester? Wilt u even kijken?”
“Ik vind dit saai! Het is echt veel te makkelijk!”
“Dat kan ik echt niet juf! Doodeng! Zeker als iedereen staat te kijken hoe ik dadelijk uit die ringen vlieg”.
“Hoezo heb ik een onvoldoende voor verspringen? Ik ging zo lekker. Ik vind er niks meer aan zo!”
Iedere leerling beleeft de les LO op zijn eigen manier. Wat de ene leerling leuk en motiverend vindt, ervaart de andere leerling mogelijk als vervelend en daarmee demotiverend. In dit artikel wordt ingegaan op welke wijze de leraar LO positief invloed kan uitoefenen op de motivatie van leerlingen in de les LO.