Inloggen Registreren
Welkom op de coaches community van België en Nederland. Log in of registreer om de database te bezoeken.

De loopladder.. en NU?

Meer
26 juli 2016 15:31 #262 door admin
admin heeft een nieuw onderwerp gemaakt: De loopladder.. en NU?
De loopladder wordt tegenwoordig meer en meer gebruikt op het trainingsveld. Maar is dit ook nuttig?

Ga je de loopladder gebruiken?
Waarom?
Wanneer binnen je training?

Ook gooien we de vraag van Henk Mariman in de discussie.

"Die loopladders in voetbaltrainigen blijven me intrigeren... Dat het niet direct relatie heeft met 'voetballen' is duidelijk, maar ik ben er helemaal niet overtuigd van dat het een voetballer 'sneller' doet handelen. Het lijkt de handeling eerder af te remmen.... Concrete vraag: maakt dit een voetballer 'sneller'?"

Graag jouw mening. (per reactie krijg je 2 downloadpunten)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Yves

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 juli 2016 17:25 #263 door Bart1974
Bart1974 antwoordt op het onderwerp: De loopladder.. en NU?
Is het nodig? Maakt het de speler beter?
Wat ik wel weet dat de spelers het is graag doen met verschillende variaties ipv de meeste saaie pas en trapvormen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin

Meer
26 juli 2016 17:40 #264 door mlermitte
mlermitte antwoordt op het onderwerp: De loopladder.. en NU?
Ook ik zie niet direct de meerwaarde van een loopladder in. Je doet hier duidelijk andere stappen en loopvormen mee dan tijdens een wedstrijd. Ik zie de spelers al hele korte stapjes maken om een bal te trappen en/of te ontvangen.
Het zou enkel het zetten van je voeten kunnen verbeteren indien hier wel degelijk aandacht zou aan besteed worden, maar vaak wordt dit door de trainer niet verbeterd.

Meer
26 juli 2016 19:55 #266 door StBo
StBo antwoordt op het onderwerp: De loopladder.. en NU?
Voor zover ik weet zit het nut hem in de juiste patronen kiezen tussen snel voetenwerk enerzijds en coördinatie anderzijds + velen vinden het wel leuk als je uitdagende patronen kiest.

Past binnen x-tal trainingsvormen maar wordt nutteloos als je er geen tijd en aandacht aan geeft.

Ik geef training aan kleine mannen. Ik geef een paar coördinatiepatronen en spoor ze aan om op een tegelvloer te oefenen. Eénmaal ze de patronen kennen laat ik de loopladder makkelijk liggen.

Er bestaan wel degelijk bewegingspatronen in een loopladder die de lichaamstechniek, -beheersing of welke term je er ook wil opplakken verbeteren en bijvoorbeeld het leren dribbelen zo ondersteunen.

Meer
27 juli 2016 13:46 #268 door yves_samoy@hotm
yves_samoy@hotm antwoordt op het onderwerp: De loopladder.. en NU?
Meermaals oefenen met de loopladder verbetert niet alleen de coördinatie maar ook de concentratie van de speler.
Een betere coördinatie zorgt voor sneller voetenwerk, een betere concentratie voor o.a. een betere balbehandeling.
In mijn ogen dus zeker nuttig!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin, GekkeGonzo

Meer
28 juli 2016 18:45 #270 door sven88
sven88 antwoordt op het onderwerp: De loopladder.. en NU?
het lijkt als je het grof bekijkt nutteloos.
maar wat het bericht hiervoor al zei wel nuttig voor op termijn balbeheersing en behandeling

Meer Informatie klik hier
Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
Trainervoetbal
Nieuwe pas- en trapvorm: Openen breed via CAM en CVM (opwarming) trainervoetbal.com/index.php/down…
Trainervoetbal
ACTIE: 3 coaches maken kans op 1000 downloadpunten. Wat moet je doen? Klik op "neem deel aan de verloting" en 6 dec… twitter.com/i/web/status/9…
TrackticsNL
Tracktics® Personal voetbal data tracker niet alleen geschikt voor voetballers maar OOK voor de scheidsrechter(s) B… twitter.com/i/web/status/9…

Retweeted 2 retweets

Trainervoetbal
Beste coaches, wij willen tegen oudjaar de kaap van 2000 geregistreerde gebruikers bereiken. Jullie kunnen een stee… twitter.com/i/web/status/9…

Enquête

Ik vind deze website ...